Sidor

onsdag 17 mars 2010

PÅSKPYNT

Påsken springer fort förbi, men ändå vill åtminstone jag pynta hemma. Och såklart skicka iväg några hemmagjorda kort. Så ett par veckor framöver handlar mitt pyssel om just påsken. När vi skulle till Droppens garn & café i måndags , slog det mig att jag hade gamla stick-och-virkbilagor samlade i pärmar. Så det blev en djupdykning bland dessa och där hittade jag flera bilagor från Allas veckotidning med just påskpynt. Den här hönan är så läcker så nu är den virkad och klar. Och säkert blir det flera. Den ser lite svår ut , men den var faktiskt jättelätt att virka. Jag är verkligen glad att jag inte har kastat alla dessa bilagor. Där finns mycket mer att hämta även om de har många år "på nacken".
Och så är Solveigs kaniner-äggvärmare färdiga. Visst är de jättesöta ! Mönstret finns att dra ut på Drops garnstudio. Där finns också en påskkalender med nya tips varje dag. Precis som en adventskalender. Och inte går det att tjuvtitta heller. Kul idé ! 16 dagar kvar till långfredag. Än hinner man !!!!!!!!!



1 kommentar:

Lena sa...

Superfina äggvärmare!! Skulle tro att ungarna skulle älska dem...sen om äggen är så intressanta är en annan fråga...herregud varför lärde jag mig aldrig virka?? Vet att vi gjorde det i syslöjden så nån gammala grytlapp har du säkert därhemma som jag gjort men mer blev det aldrig...

kram =)